Українська література 5 клас

14.04 Тема: Мелодійність поезії П.Г. Тичини. "Блакить мою душу обвіяла"

Продовжуємо вивчати творчість українського поета Павла Тичини.
Виконуємо такі завдання:

1.Прочитайте вірш “Блакить мою душу обвіяла”. Вислів “Блакить мою душу овіяла” є метафорою, тому що насправді блакить не може обвіяти душу, віяти може тільки вітер. Коли ми надаємо якомусь предмету чи явищу невластивих йому ознак, то говоримо, що такий вислів є метафоричним. Знайдіть і випишіть з цієї поезії ще кілька метафор

2. Минулого уроку ви переписували із слайдів тему, ідею, основну думку поезій "Гаї шумлять" та "Не бував ти у наших краях". Тепер спробуйте самі на основі ваших записів визначити тему, ідею, основну думку та жанр вірша "Блакить мою душу обвіяла" та запишіть все це в зошити.

6. Прочитайте статтю “Ліричний герой” на С 201. Випишіть та вивчіть визначення, що таке ліричний герой.

7. Домашня робота: виконати завдання  1,2,3, 12(це завдання переписати , вставляючи епітети з довідки), вивчити один із віршів напам’ять(на вибір).


12.04

ТЕМА УРОКУ: (запишіть)
Павло Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. «Не бував ти у наших краях!», "Гаї шумлять". Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття

1. Прочитайте короткі відомості про біографію Павла Тичини С.199
2. Виразно і вголос прочитайте вірші "Не бував ти у наших краях", "Гаї шумлять" на С.199-200
3. Випишіть із обох віршів речення, у яких поет описує красу природи.
4. Перегляньте слайди уважно, запа'ятайте відомості про Павла Тичину








4. Запишіть в зошити тему, ідею, основну думку, жанр та художні особливості поезій "Не бував ти у наших краях", "Гаї шумлять" ( відомості останніх 4-ох слайдів)

07.04.2021

Тема уроку: Тарас Шевченко. «Садок вишневий коло хати...»
Картини довколишнього світу, природи в поезіях Т.Шевченка — інша, художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. 1. Прочитайте статтю підручника "Засоби образної мови" на С. 196. випишіть у зошити визначення , що таке тропи і що таке персоніфікація.

2. Прочитайте виразно вірш "Садок вишневий коло хати"

3. Випишіть з вірша "За сонцем хмаронька пливе.." приклади персоніфікацій.

4. Виконайте письмово завдання 1,2,3 на С.197-198

5. Вивчіть напам'ять вірш "Садок вишневий коло хати"


05.04.2021

Тема уроку: (Запишіть в зошити) Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе...» Картини довколишнього світу, природи в поезії.

1.Давайте пригадаємо! «Чарівна скринька» (повторення біографії Т. Шевченка)  (відповіді даємо письмово у зошиті)

1.     Коли народився Т. Шевченко?

2.     У якому селі народився?

3.     У якому селі минуло дитинство поета?

4.    Чим захоплювався Тарас у дитинстві?

5.     Чи був він допитливим? Доведіть.

6.     Чому ім`я Катерина було подвійно дороге поетові?

7.     Як звати батьків Тараса?

8.     Скільки дітей було у сім`ї Тараса?

9.     Де похований Шевченко?

10.  Автором якої книги є Т.

Шевченко?

2. Пригадуємо зміст прочитаного на сьогодні оповідання С. Васильченка «У бур’янах» виконавши завдання тесту за посиланням (проходити можна тільки один раз)

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5321686

3. Прочитайте статтю підручника «Ліричний твір» на С. 195. Запишіть у

зошити таке визначення і запам’ятайте його:

Ліричний твір – це твір ,написаний переважно віршованою мовою, який не розповідає про якісь події, а виражає почуття, переживання, думки автора чи ліричного героя.

ДЗ: Вивчіть напам’ять вірш «За сонцем хмаронька пливе..» С. 195-196. Можете відразуздати цей вірш, відзнявши відео ( умова: розповідаємо з закритими очима). У кого немає змоги зняти відео, розповідає вірш по приходу до школи.

 

 



20.05.2020   Тема уроку: Микола Вінграновський. Повість “Сіроманець”

https://docs.google.com/document/d/16TnCQ_wiSBgLsGard0__5w5CgBa-WwI9lYqma9AF1Xk/edit



13 . 05. 2020  Григір Тютюнник. Оповідання “Дивак"

https://docs.google.com/document/d/16TnCQ_wiSBgLsGard0__5w5CgBa-WwI9lYqma9AF1Xk/edit


29.04.2020 Тема уроку :  Максим Рильський. Краса рідної природи та відтворення її засобами поетичної мови «Дощ», «Осінь-маляр із палітрою пишною»


Сьогодні буде зовсім невеличке завдання (Хочу пожаліти тих, хто постійно працює) 
1.Запишіть до зошитів  число  та тему  уроку.
2. Прочитайте відповідно до теми уроку теоретичний матеріал на С. 212- 213 (біографію Максима Рильського та його поезії)
3.   Одну з поезій , яка вам найбільше сподобалась, вивчіть напам’ять  до наступної середи



23.04. 2020 Євген Гуцало. Оповідання "Лось" https://docs.google.com/document/d/16TnCQ_wiSBgLsGard0__5w5CgBa-WwI9lYqma9AF1Xk/edit



22.04.2020 Павло Тичина - майстер поетичного слова. "Не бував ти у наших краях","Гаї шумлять", "Блакить мою душу обвіяла" https://docs.google.com/document/d/16TnCQ_wiSBgLsGard0__5w5CgBa-WwI9lYqma9AF1Xk/edit


16.04. 2020      Тарас Шевченко. Дитинство поета на основі повісті Степана Васильченка «У бур’янах»(Продовжуємо тему попереднього уроку) https://docs.google.com/document/d/16TnCQ_wiSBgLsGard0__5w5CgBa-WwI9lYqma9AF1Xk/edit


15.04.2020 Урок на тему: "Тарас Шевченко. Дитинство поета за повістю С. Васильченка "У бур'янах"https://docs.google.com/document/d/16TnCQ_wiSBgLsGard0__5w5CgBa-WwI9lYqma9AF1Xk/edit

09.04.2020   Контрольна робота № 5 "Зірка Мензатюк "Таємниця козацької шаблі"    https://docs.google.com/document/d/16TnCQ_wiSBgLsGard0__5w5CgBa-WwI9lYqma9AF1Xk/edit



08.04. 2020 Урок на тему "Фантастичне та реальне у повісті Зірки Мензатюк "Таємниця козацької шаблі"      https://docs.google.com/document/d/16TnCQ_wiSBgLsGard0__5w5CgBa-WwI9lYqma9AF1Xk/edit

02.04 2020 Урок  по твору Зірки Мензатюк " Таємниця козацької шаблі"

https://docs.google.com/document/d/16TnCQ_wiSBgLsGard0__5w5CgBa-WwI9lYqma9AF1Xk/edit



1. Уроки за 18.03 та 19.03 Зайдіть за посиланням та виконайте завдання до уроків
https://docs.google.com/document/d/16TnCQ_wiSBgLsGard0__5w5CgBa-WwI9lYqma9AF1Xk/edit

Урок за 01.04

                                    01.04.2020
Урок української літератури 5 клас
Тема уроку:    Зірка Мензатюк «Таємниця козацької шаблі» - пригодницька повість про мандрівку історичними місцями сучасної України
Перед канікулами ви отримали завдання прочитати твір
«Таємниця козацької шаблі» с. 159 -185
  А тепер виконуємо такі завдання:
1.    Записуємо в зошит конспект до прочитаного:
               «Таємниця козацької шаблі»
Герої повісті:
  • родина Руснаків: мама, тато і донька Наталочка;
  • легкове авто вітчизняного виробництва –Машка;
  • «патріотично настроєний привид»;
  • родина національно несвідомих чортів: чепурний молодий чортик Антип, батько й мати;
  • Северин і група пластунів зі Львова;
  • дядько Богдан (татів приятель, історик і мандрівник).
Сюжет і композиція

Зав’язка. Патріотично налаштований привид, що періодично приходить у гості до пана Богдана попереджає про те, що коштовній реліквії, старовинній козацькій шаблі загрожує продаж за кордон. Родина Руснаків вирушають на порятунок на старенькому авто на ім’я Машка.
Розвиток дії. У пошуках шаблі сім’я переїздить від замку до замку. Їх подорож супроводжуюється небезпечними пригодами.
Кульмінація. Наталка і пластуни розгадують загадку Антипка і зустрічаються в Хотині. Миршавий намагається продати шаблю Дебелому. Привиди наступають.
Розв’язка. Кмітливі пластуни допомагають мамі Наталки отримати козацьку шаблю від Миршавого. Наталка отримує відзнаку від пластунів.
Епілог. Старовинна шабля в руках актора під час вистави «Запорожець за Дунаєм».
Маршрут подорожі родини Руснаків
Київ – Дубно (Дубенський замок) – Тараканівський форт – Берестечко (Козацькі Могили) – Підгірці(Підгородецький замок) – Кам’янець-Подільський (фортеця) – Хотин (Хотинська фортеця).

Дубенський замок
1.    Дубенський замок  (Початок подорожі)

Хотинська фортеця
2.    Хотинська фортеця (Кінець подорожі)
Висновок:Герої детективної повісті Зірки Мензатюк подорожували в пошуках цінної речі, втраченої шаблі-реліквії і не підозрювали, що головні багатства вони мають у своїх серцях: уміння дружити, повагу до історичного минулого України і щиру любов до Батьківщини.
2.    Письмово виконати завдання 1,2, 3 на с. 169 та завдання1,2,3 на С.185-186 підручника

Оцінювання: конспект – 6 балів, відповіді на завдання – 6 балів
Підсумкове завдання: перечитати зміст повісті на159-185. Підготуватися до письмового контрольного опитування по тексту

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Ярмарок педагогічних ідей Методики швидкого запам'ятовування https://docs.google.com/document/d/1mPtNs1d7w_fxHH9McZuSiwa-wu8FQEoSe...