Українська мова 5 клас



 14.04   

 

Тема уроку:Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.

1. Прочитайте уважно вправу 436 (А,Б, В) 

2. Прочитайте правило про узагальнюване слово на С. 162, а також розгляньте таблицю "Розділові знаки" на С. 163. Вивчіть напам'ять, коли при узагальнювваному слові ми ставимо тире, а коли двокрапку.

3. Виконайте УСНО вправу 438. Уявіть себе вчителем і спробуйте пояснити (батькам, наприклад, чи сестрі або брату), чому  в цих реченнях ми ставимо такі розділові знаки.

4. Виконайте письмово вправу 439 (І).

5.Виконайте письмово вправу 441(ІІ)

6.Вправа 443. Виконайте завдання до вправи. Перебудовувати речення потрібно буде так: 

ЗРАЗОК

1. Про охорону нашої чарівної природи повинні піклуватися усі: і родина, і школа, і мисливці.

7. Підкресліть УСІ члени речення у таких реченнях:

Ця пісня зачарувала мою сумну душу.   Оленка залюбки допомагає матусі по господарству.

ДЗ: Вивчіть правила параграфа 55 на С.162-163, вправа 447 (І,ІІ)










13.04.2021 

Тема уроку:Розділові знаки при однорідних членах речення (два уроки)

1. Перегляньте відеоурок Всеукраїнської школи онлайн за посиланням. Завдання, які пропонує виконати вчитель у цьому уроці, можете виконувати усно. Їх записувати необов'язково.

https://www.youtube.com/watch?v=f6jSN4hUg9c 

2. Перегляньте уважно правило "Розділові знаки" на С. 159 та табличку на С. 160.

3. Виконайте усно вправу 428.

4. Вправи 429 (І, ІІІ) та 433 письмово.

5. Складіть речення до  другої і третьої схем вправи 430. 

Зразок (перша схема): Навесні у саду розквітли і груші, і яблуні.

6. Підкресліть ВСІ члени речення у таких реченнях:

Недавно наш клас вирішив посадити сад. У квітні ми привезли саджанці яблунь і слив.


7. Виконайте вправу 435 (І, ІІ) письмово

ДЗ: повторіть всі правила на листочках.Вивчіть правила на С. 159 (параграф 54). Виконайте вправу 432



12.04.2021

Тема уроку: Однорідні члени речення. Кома  при однорідних членах речення

1.Давайте пригадаємо! (УСНО):1)Який розділ науки про мову ми вивчаємо ?   2) Що вивчає синтаксис? А пунктуація? 3) Що називаємо реченням

2.Лінгвістична гра «Угадай про який член речення йдеться в загадці» 

1) Нумо трішечки напруги,
Ось вам і подробиці:
Перше  – предмет, а друге –
Що з предметом робиться. (?)
2) Ознаку предмета вони означають,
На питання який? чий? відповідають. (?)
3) Як тільки питання непрямих відмінків поставиш,
То відразу цей член речення відгадаєш. (?)
4) На питання як? де? коли?
Чому? звідки? і куди?
Дасть відповідь тобі завжди. (?)
3. Практичне завдання. Перепишіть дане речення та підкресліть УСІ члени речення
Підняли блакитні вії волошки кругом.
4. Опрацюйте правила параграфу 54 на С. 159

5.  Перепишіть речення і підкресліть однорідні члени речення та вкажіть у дужках що це за член речення:

         ЗРАЗОК:  Чорніє поле, і гай , і гори (однорідні підмети)

Лине дощ ласкавий, нагинає трави.

Шумлять сади вишневі, яблуневі.

А осінь дороги встеляє і в золото, і в срібло.

На полях, луках і в садках лежить сніг.

6. Виконайте письмово вправу 427. Перепишіть речення і підкресліть у них однорідні члени.

ДЗ:  Скласти твір-мініатюру про весняне пробудження природи (6-8 речень), використовуючи однорідні члени речення.



07.04.2021

Тема: Узагальнення знань про головні та другорядні члени речення

1. Повторіть всі правила на листочках. Нагадую, що по виходу до школи у перший же днь буде усний залік по цим правилам, тому вивчити їх усі потрібно обов'язково!!!

Тому, для тих, хто загубив, дублюю ці правила ще раз:

РЕЧЕННЯ

1.     Синтаксис - розділ науки про мову, який вивчає словосполучення і речення.

2.      Пунктуація -  розділ науки про мову, який вивчає правила вживання розділових знаків.

3.     Речення – одне або декілька слів, які виражають закінчену думку.

4.     За метою висловлювання речення поділяються на розповідні, питальні, спонукальні.

5.     За емоційним забарвленням речення поділяються на окличні і неокличні.

6.     Граматична основа речення – це підмет і присудок(головні члени речення)

7.     Підмет – головний член речення, який називає предмет про який говориться в реченні і відповідає на питання ХТО? ЩО?. Найчастіше виражається іменником і займенником

8.     Присудок – головний член речення, який відповідає на питання ЩО РОБИТЬ ПІДМЕТ? Найчастіше виражається дієсловом, рідше іменником або прикметником.

9.     Другорядні члени речення – додаток, означення, обставина.

10.   Додаток – другорядний член речення, що означає предметі відповідає на питання усіх відмінків, крім називного.

11.  Означення – другорядний член речення, що вказує на ознаку предмета і відповідає на питання який? чий? котрий?

12.  Обставина – другорядний член речення, що вказує на ознаку дії, місце, час, причину, мету, спосіб дії і відповідає на питання як? де? куди? коли? з якою метою ? навіщо?

2. Виконайте тестові завдання за посиланням:

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2026662  

3/ Перепишіть подані речення, у них  підкресліть ВСІ члени речення:

Сонце ходило на небі низенько. Тихий вечір ледве ворушився. Над полем миготіло марево. Половина листя на вербах уже пожовкла.  Тільки зелена низька озимина навкруги току нагадувала про осінь. Надворі летіло павутиння. Усе синє небо було  засноване білим і легким павутинням.


06.04.2021

Тема: Обставина як другорядний член речення

(вправ буде немало, але у нас сьогодні 2 уроки))

1.    Повторюємо! Зробіть фонетичний розбір слів: пізній, з’ясування

2.    Пригадайте, які члени речення належать до другорядних (параграфи 51, 52)

3.    Опрацюйте правило, що таке обставина на С.155 підручника (параграф 53)

4.    Розгляньте усно вправу 416, зверніть увагу на те, що обставинами можуть виступати найчастіше прислівники і іменники з прийменниками.

5.    Якщо вам досі важко розбиратися у другорядних членах речення, перегляньте відеоурок «Всеукраїнської школи онлайн» за посиланням (завдання, яке там буде задавати вчитель виконуємо за бажанням, можна просто усно)

https://www.youtube.com/watch?v=m2IRoAWq4T8

6.    Вправа 418. Перепишіть, підкресліть обставини, вгорі напишіть питання, на які ці обставини відповідають.

7.    Вправа 421. (І, ІІ). Запишіть за зразком:

Наче грім серед ясного неба –несподівано..

8.    Вправа 424 (І,ІІ)

9.    Вправа 425

ДЗ: вивчіть усі правила на листочках, що я вам роздавала. Виконайте тестові завдання на С. 158


05.04.2021

Тема уроку : Означення як другорядний член речення

1.    Давайте пригадаємо! Запишіть слова, які необхідно вставити замість трьох крапок (речення не переписуємо! Тільки слово, яке вставляємо)

1.     Розділ науки про мову, який вивчає словосполучення і реченняце…

2.     Розділ науки про мову, який вивчає правила вживання розділових знаків – це…

3.     Одне або декілька слів, які виражають закінчену думку – це…..

4.     За метою висловлювання речення поділяються на ….

5.     За емоційним забарвленням речення поділяються на ….

6.     Граматична основа речення – це…

7.     Головний член речення, який називає предмет про який говориться в реченні і відповідає на питання ХТО? ЩО?. Найчастіше виражається іменником і займенником- це…..

8.     Головний член речення, який відповідає на питання ЩО РОБИТЬ ПІДМЕТ? Найчастіше виражається дієсловом, рідше іменником або прикметником – це….

9.     Другорядні члени речення – це…..

10.  Другорядний член речення, що означає предмет і відповідає на питання усіх відмінків, крім називного – це….

 

2.     Перепишіть речення, підкресліть у них відповідними лініями граматичні основи та додатки:

Ген-ген поміж кущів малини переповз по стежці вуж. Погляд Андрійка впав на човен рибалки. Здавна супроводжує верба людські поселення й оселі.

 

3.     Перегляньте навчальне відео про означення

https://www.youtube.com/watch?v=uT4Gb2LZ2xY

 

4.     Прочитайте матеріал підручника на С. 152, параграф 52. Вивчіть правило, що таке означення.

5.     Прочитайте речення вправи 407, зверніть увагу, як підкреслюється означення.

6.     Виконайте вправу 408. Підкресліть означення, вгорі напишіть питання, на які вони відповідають.

7.     Виконате усно вправу 409. Зверніть увагу, що одні й ті ж самі слова в різних реченнях можуть бути різними членами речення.

8.     Перепишіть речення вправи 413. Підкресліть означення, вгорі напишіть питання на які вони відповідають.

Додатково (високий рівень): вправи 410, 412. (без цих вправ максимальна оцінка- 9)

 

 

 

 


31.03  Українська мова 5 клас

Тема: Речення. Головні та другорядні члени речення.

Додаток як другорядний член речення

1.    Повторіть правила на листочках, які я вам роздала ( з 1 по 8). Їх потрібно знати напам’ять!!!

2.    Запишіть подані речення, визначте вид кожного з них за метою висловлювання та емоційним забарвленням. Підкресліть граматичні основи:

 Як швидко літо проминуло! Прийшла осінняя пора. Немов на крилах полинуло кохане літечко з двора!.. (Олена Пчілка.) Що з того, що осіннім чарам прийде кінець? Але в цю мить баштан жовтіє понад яром. Курінь безверхий ніби спить… (М. Рильський.) Куди ти ділась, річенько? Воскресни!  У берегів потріскались вуста. (Л. Костенко.)

3.    Перепишіть речення і поставте в кінці речення відповідний розділовий знак (замість дужок, дужки не пишемо, а замість них ставимо розділовий знак)

Беріть кошика і гайда в ліс() Тільки приглядайтеся пильно( ) Знаєте, які гриби хитруни ( ) З кожним грибником у піжмурки граються( ) Красноголовці з осиками приятелюють ( ) Попід ліщиною ніби кріт купки нагорнув( ) Розгрібайте обережно ( )  Там грузді причаїлися ( ) А он біля пеньків хороводи водять опеньки ( )Учіться шукати тільки хороші гриби ( )

4.    Перегляньте навчальне відео, що таке додаток

                    https://www.youtube.com/watch?v=KKuS_yEcYWY

5.    Прочитайте уважно правило , що таке додаток, на С. 150

 

6.    Виконайте вправу 402 на С.151. Підкресліть у реченнях граматичні основи та додатки.

 

ДЗ : Вивчити правило на С.150, вправа 406

 

ДЗ з української літератури:  прочитати і переказувати оповідання С. Васильченка «У бур’янах» С.187-194.   НАГАДУЮ: твір Зірки Мензатюк «Таємниця козацької шаблі» має бути прочитаний вами самостійно. Хто до цього часу його не дочитав – прочитайте! Контрольна робота буде містити питання  і по цьому твору також.



18.01.2021     Українська мова 5 клас

Тема уроку:  Спрощення в групах приголосних

(продовження)

  1. Повторюємо!  Перегляньте інфографіку по темі “Фонетика”.

  2. Пригадайте основні моменти,  що стосуються цієї теми, натиснувши на посилання:

https://create.piktochart.com/output/51842824-my-visual 

  1. Повторіть матеріал підручника параграфа 33 на с.104

  2. Виконайте вправи 269, 270

  3. Виконайте тестові завдання на сайті “На Урок”

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2654016


18.01.2021   Українська література     5 клас

Тема уроку:  Леонід Глібов. Відомий український поет і байкар.

Фольклорна основа його віршованих загадок.

«Химерний, маленький...»

1. Прочитайте матеріал підручника на С. 124 про Леоніда Глібова

2. Коментар вчителя. Крім звичайних народних загадок існують і літературні загадки, їх пишуть для дітей письменники. Зображуючи предмет, який треба розгадати, вони подають більше ознак прихованого змісту. Часто літературні загадки закінчуються відгадкою. Джерелом для «сюжетів» загадок Глібова були народні загадки, що під його пером розгорталися у просторі, по-українськи колоритні описи явищ чи предметів навколишнього світу. З однією з таких загадок ми сьогодні познайомимося.

3. Прочитайте виразно вірш “Химерний, маленький..” на С. 124 - 125

4. Робота  з  таблицею.

Заповніть  таблицю, дописавши  образні  вислови, 

ужиті  Л. Глібовим  у  віршованій  загадці  « Химерний, маленький…»


Дія

  Образний     вислів

  Вареник  зліпили

« у  тісто  убравсь»

Поклали  начинку

 

Вареник  кипить

 

Вареник  їдять

 

 

 



18.01.2021  Уроки української мови та літератури

https://docs.google.com/document/d/12B6ly3XrJoqyVGG7a0tKJHAmhOpfqvQFxYe1M8znjdM/edit  

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Ярмарок педагогічних ідей Методики швидкого запам'ятовування https://docs.google.com/document/d/1mPtNs1d7w_fxHH9McZuSiwa-wu8FQEoSe...